هیت پمپ یا پمپ حرارتی گازسوز SANYO GHP و برطرف شدن بسیاری از مشکلات تامین برق و انرژی در سیستم تهویه مطبوع
برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه کارکرد و مزایای عمومی ghp صفحه تهویه مطبوع GHP را مطالعه کنید.
در شکل های زیر نمایی کلی از تجهیزات اصلی ghp و نیز حالت خنک کاری و گرمادهی این سیستم نشان داده شده است.

مزایای دستگاه های هیت پمپ یا پمپ حرارتی گازسوز SANYO GHP :
در زیر تنها به برخی از مهمترین مزایا اشاره می کنیم.
۱ . کاهش قابل توجه مقدار گازهای دی اکسید نیتروژن خروجی از موتور
مولد اصلی هیت پمپ ghp موتور احتراق داخلی است که با گاز شهری کار می کند. موتور های Sanyo ghp با احتراق بسیار رقیق کار می کنند و در تمامی زمان ها فیدبک محصولات احتراق مورد تحلیل قرار گرفته و مقدار NOx خروجی کاهش می یابد، به طوری که این مقدار ۶۶ درصد هم از مقدار استاندارد جهانی کمتر است.
۲ . عملکرد با راندمان بالا
در هیت پمپ یا پمپ حرارتی گازسوز SANYO GHP یک مبدل هوایی air exchanger و یک مبدل حرارتی مبرد refrigerant heat exchanger راندمان بالا وجود دارد که آن را به یکی از بهینه ترین سیستم های تهویه مطبوع موجود در بازار تبدیل می کند.
سرعت پاسخگویی سیستم های تهویه مطبوع سانیو Sanyo ghp در هر دو حالت گرمایش و سرمایش بالا بوده و با بازیافت گرمای آب خنک کاری موتور احتراقی که به سیکل مبرد تزریق می شود، راندمان سیستم افزایش می یابد.
همچنین با بازیافت حرارت موتور، دیگر مشکلاتی مانند دیفراست (سیکل برفک زدایی) را شاهد نخواهیم بود. بنابرین عملکرد گرمادهی را به صورت ۱۰۰ درصد پیوسته و در تمام شرایط آب و هوایی (حتی در منفی ۲۰ درجه سانتی گراد) و بدون افت راندمان خواهیم داشت.
۳ . مبدل حرارتی راندمان بالا
GHP های سری M شرکت SANYO از یک مبدل حرارتی Hybrid یا ترکیبی برای بهبود راندمان بهره می برند. با تقاطع و تبادل حرارت بین کویل های مبرد و رادیاتور حاوی آب خنک کاری موتور (که گرم شده است) ظرفیت کندانسور مبرد و عملکرد رادیاتور آب به سطح بهینه می رسد. (آب گرمای خود را به کندانسور داده تا مبرد این گرما را از طریق کویل دریافت کند) به این ترتیب عملکرد حرارتی سیستم تهویه تا منفی ۲۰ درجه سانتی گراد، بدون افت راندمان بوده و ضریب عملکرد یا COP کاهش نمی یابد.
۴ . موتور احتراقی گازسور راندمان بالا
در موتورهای Sanyo از سیکل Miler-cycle استفاده شده و کورس تراکم موتور کاهش یافته است. بنابرین مقدار اتلافات کمپرس یا فشرده سازی هوا در موتور کاهش یافته و در نتیجه راندمان کلی موتور افزایش می یابد.
۵ . مبدل حرارتی مبرد
با اتصال یک مبدل حرارتی صفحه ای جدید به موتور، گرمای بدنه موتور به طور قابل توجهی بازیافت شده و این گرمای بازیافتی از طریق مبدل صفحه ای منتقل و در سیکل تبرید مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین یک شیر سه راهی کنترلی پروپورشنال برای کنترل جریان آب خنک کاری موتور استفاده می شود تا همواره عملکرد آن را در بهینه ترین شکل ممکن نگه دارد و ghp های sanyo تنها ghp های موجود در اروپا هستند که از این تکنولوژی بهره می برند. ( سری M ECO G)
عمده کاربرد سیستم های مجهز به تکنولوژی ECO G 3 way
الف . ساختمان های اداری با اتاق هایی که به بارهای مختلف (دماهای مختلف) نیاز دارند.
ب . تهویه مطبوع اتاق های کامپیوتر که در تمام طول سال به خنک کاری نیاز دارند.
بقیه مدل ها تقریبا در تمامی اماکن و ساختمان ها کاربرد دارند.

۶ . تامین انرژی موتور با گاز LPG
منبع اصلی تامین انرژی موتور ghp گاز شهری است. ولی می توان از گاز LPG نیز به عنوان منبع دیگر تامین انرژی موتور استفاده کرد. اگر به هر دلیلی گاز شبکه قطع شود می توان خیلی سریع از کپسول های حاوی گاز LPG استفاده و سیستم تهویه را در حال کارکرد نگه داشت و قابلیت اعتماد به سیستم را افزایش داد.
سایر مزایای سیستم تهویه مطبوع جی اچ پی سانیو SANYO GHP :
۷ . قابلیت کنترل همزمان گرمایش و سرمایش
۸ . کاهش مصرف سوخت با بکارگیری سیکل Miler-cycle در موتور
۹ . کاهش مصرف انرژی الکتریکی با استفاده از موتورهای DC
۱۰ . استفاده از موتورهایی با بلوک آلومینیومی سبک و کاهش وزن تا ۱۱۰ کیلوگرم
۱۱ . حداکثر طول لوله کشی ۲۰۰ متر (مطابق کاتالوگ)
۱۲ . فاصله زمانی ۱۰۰۰۰ ساعته بین هر سرویس موتور تا سرویس بعدی (حدود یک بار سرویس در هر ۳.۲ سال)
۱۳ . ظرفیت گرمادهی حداکثر حتی در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد
۱۴ . عدم وجود سیکل دیفراست در هیت پمپ ghp
Sanyo ghp سری ECO G W-MULTI
در سری های جدید M علاوه بر افزایش راندمان، انعطاف پذیری سیستم نیز افزایش پیدا کرده است. به طوری که می توان سیستم هایی با توان ۱۳ HP را با سیستم هایی با توان ۵۰ HP ترکیب کرد و طراحی و انتخاب سیستم تهویه را دقیقا مطابق با نیازهای فضای تهویه شونده انجام داد.

جستجوی مطالب