کمپرسور کولر گازی ها

کمپرسور کولر گازی ها

در کمپرسور کولر گازی دو مکانیسم بکار گرفته شده است.نوعی از کمپرسور ها را با استفاده از انرژی الکتریکی روتو بکار افتاده و با کوپل شدن به سایر قطعات مکانیکی کمپرسور کولر گازی پیستون به حرکت در امده و گاز را از یک مسیر به داخل سیلندر مکیده و پس از آنکه فشار لازم را به گاز وارد آورده آن را بدرون لوله رفت جاری می سازد.نوع دیگر کمپرسورها فاقد میل لنگ و پیستون بوده و خود روتور در حال چرخش (بواسطه فرم خاصی که دارد) از مسیر ورودی به سیلندر گاز را مکیده و وارد لوله رفت می سازد.این کمپرسورها,کمپرسورهای دورانی نامیده می شوند.در کولر گازی ها از خازن ویا در بعضی کولر گازی ها از دو خازن بمنظور ایجاد گشتاور به هنگام راه اندازی کمپرسور استفاده می شود.روش متداول به کارگیری خازن به این صورت است که یک خازن برای راه اندازی موتور فن و یک خازن برای راه اندازی کمپرسور کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد.حیطه عملکرد دما در ترموستات کولر گازی ها نسبت به یخچال خانگی قدری متفاوت است.در یخچال عملکرد ترموستات بین 1 الی 7 درجه سانتی گراد است اما این دما و در واقع حدود واکنش در ترموستات کولر گازی بین 10 الی20 درجه سانتی گراد است.از این تفاوت که بگذریم ساختمان و نحوه عملکرد هر دو ترموستات یکی است.از انجا که موتور کولر گازی ها عموما چند سرعته است به منظور استفاده از دورهای مختلف از یک کلید چند حالته استفاده می شود.ساختمان داخلی این کلید بسیار مشابه کلید پنکه سقفی است با این تفاوت که در این کلید تنها سرهای خروجی و جود دارد و این سرهای خروجی به سیم های رابط موتور فن متصل می شود.تابلو برق کولر گازی جایگاه ترموستات-کلید اصلی یا کلید قدرت کولر گازی و کلید چند وضعیتی است.البته بعضی از کولرها و کولر گازی ها فاقد کلید قدرت می باشند.   

جستجوی مطالب